DISC analyse voor werving, dekt het de lading?

DISC analyse voor werving, dekt het de lading?
Deel dit artikel op social media
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

De DISC-analyse is een populair hulpmiddel geworden voor organisaties bij de werving van personeel vanwege de eenvoud en bruikbaarheid. Het model categoriseert gedrag in vier typen met behulp van 2 assen (introvert – extravert & emotioneel – rationeel)

Deze kunnen we vervolgens verdelen in 4 primaire gedragsstijlen:

Dit helpt werkgevers om snel inzicht te krijgen in de communicatiestijlen, motivaties en mogelijke gedragingen van kandidaten. Maar dekt het de gewenste lading of is een compleet profiel beter?

Voordelen van een DISC-analyse:

Nadelen van een DISC-analyse:

Voordelen van een compleet profiel:

Een compleet profiel, bestaande uit een gedragsanalyse (DISC), drijfverenanalyse, persoonlijkheidsanalyse en capaciteitentest, biedt een veel gedetailleerder en omvattender beeld van een kandidaat.

Nadelen van een compleet profiel:

De keuze voor een DISC analyse of een compleet profiel hangt af van de specifieke behoeften en context van de organisatie en de functie in kwestie. Een DISC analyse kan voldoende zijn als er snel inzicht nodig is, maar voor complexere functies heeft een compleet profiel over het algemeen meer waarde.

 

Echter kan een compleet profiel genereren complex en tijdrovend zijn. Daarom hebben we bij VIPD een systematische aanpak ontwikkeld waardoor dit proces makkelijk en snel wordt.

 

Meer weten over de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op via info@vipd.nl of 0521 523 487 voor een vrijblijvend gesprek, we helpen je graag verder in de zoektocht naar de juiste kandidaat.